• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Som sagt, superbra svar!
Hur lång tid tog det tills du fick en anmärkning och känner du i efterhand du kunde göra nåt annorunda till din fördel?
Blev det som du förväntade dig och en lättnad lixom, när lugnade allt ner sej med post å påminnelser?
Jag har några små krediter som tjatar väldigt, typ PFC, Holm å några, ska man kanske vid nästa lön börja beta av dom lägsta. Har ju råd att lösa flera om ja släpper det mesta andra. Under 7 mån kan man ju få bort flera smålån.
Hur ser det ut idag för dig, utmätning än el lyckats få sanering?
Och hur pass synligt blir ens utmätning för bekantskapen, är det svårt att dölja att man lever på "existensminimum"?
Har ni båda utmätning? Isf är det märkbart, man kan inte göra några större utsvävningar. Vi hade dessutom inte berättat för några om vår situation och då blev det att man fick hitta på undanflykter hela tiden när vänner ville vi skulle göra nåt. När min utmätning var över och bara maken har sanering är livet mycket lättare :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Tack! Så får det bli, tyvärr syns ju inte dom lånen på UC så man gör det ju mest för sej själv minska antalet lån och antalet påminnelser, fast man kan ju skriva med gott samvete senare i en saneringsansökan man har betalt av mkt smålån på vägen. :)

Fast om du är ute efter skuldsanering och släpper skulderna så gör väl inte det så mycket om dom syns på uc eller inte då du inte ska ta några nya lån iaf? :)
Precis. Jag tänkte i början innan jag fick råd och tips att ta ut alla pengar som vart över och lägga i madrassen för man läst att det är bra när man får löneutmätning/skuldsanering att ha en buffert.
Men i det stora hela hjälper det nog en i längden även om det var "småpengar" i skuldberget och det känns otroligt skönt nu i efterhand att ha betalat av smålånen.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Har ni båda utmätning? Isf är det märkbart, man kan inte göra några större utsvävningar. Vi hade dessutom inte berättat för några om vår situation och då blev det att man fick hitta på undanflykter hela tiden när vänner ville vi skulle göra nåt. När min utmätning var över och bara maken har sanering är livet mycket lättare :)

Kunde ni hålla det hemligt under hela perioden? Var det ingen som misstänkte något?
Jag känner att jag inte vill berätta för vissa personer hur min situation och varför jag hamnat i allt ser ut.

Så kommer också behöva dra ett par nödlögner i framtiden säkert. :wicked:
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Kunde ni hålla det hemligt under hela perioden? Var det ingen som misstänkte något?
Jag känner att jag inte vill berätta för vissa personer hur min situation och varför jag hamnat i allt ser ut.

Så kommer också behöva dra ett par nödlögner i framtiden säkert. :wicked:
Där är nog en hel del som fattat men aldrig sagt något :)
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Fast om du är ute efter skuldsanering och släpper skulderna så gör väl inte det så mycket om dom syns på uc eller inte då du inte ska ta några nya lån iaf? :)
Precis. Jag tänkte i början innan jag fick råd och tips att ta ut alla pengar som vart över och lägga i madrassen för man läst att det är bra när man får löneutmätning/skuldsanering att ha en buffert.
Men i det stora hela hjälper det nog en i längden även om det var "småpengar" i skuldberget och det känns otroligt skönt nu i efterhand att ha betalat av smålånen.
Nej fan inga nya lån, kräks på tanken. Tänke mest att det ser bra ut med nyligen avslutade lpn på UC, smålån som avslutas syns ju imte nånstans
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Har ni båda utmätning? Isf är det märkbart, man kan inte göra några större utsvävningar. Vi hade dessutom inte berättat för några om vår situation och då blev det att man fick hitta på undanflykter hela tiden när vänner ville vi skulle göra nåt. När min utmätning var över och bara maken har sanering är livet mycket lättare :)
Hur länge hade du utmätning och hur avslutades den, blev alla lån avbetalda el bestämde du själv attavbryta utmätnimgen el hur funkar det?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag betalade ca 350.000 på knappt 2 år, jobbade som en galning. Allt för att bli skuldfri :)
Ja har mer än den trippla summan i skuld så lär inte bli av med skulderna i första taget. Vill bara slippa pusslandet, tjatet fr lpngivarna och ångesten varje månad. Gör inga större utsvävningar heller så klarar mej på lite om ja måste. Vill bara ha lugn å ro
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Som sagt, superbra svar!
Hur lång tid tog det tills du fick en anmärkning och känner du i efterhand du kunde göra nåt annorunda till din fördel?
Blev det som du förväntade dig och en lättnad lixom, när lugnade allt ner sej med post å påminnelser?
Jag har några små krediter som tjatar väldigt, typ PFC, Holm å några, ska man kanske vid nästa lön börja beta av dom lägsta. Har ju råd att lösa flera om ja släpper det mesta andra. Under 7 mån kan man ju få bort flera smålån.
Hur ser det ut idag för dig, utmätning än el lyckats få sanering?
Och hur pass synligt blir ens utmätning för bekantskapen, är det svårt att dölja att man lever på "existensminimum"?
Eftersom jag släppte allt så sket jag i anmärkningar, UC och annat. Helt ointressant för mig då jag var beredd att leva med utmätning resten av livet. Jag var öppen mot de i min omgivning jag ansåg skulle behöva veta, just av den orsaken du frågar om, att slippa dölja och dra vita lögner om varför jag inte kunde följa med på lunch, bio eller vad det nu kunde vara.
Jag fick skuldsanering för fyra år sen. Jag har tolv betalningar kvar, klar april 2022.

Jag är ensamstående, inga barn så för mig har existensminimum fungerat hur bra som helst. Ingen ekonomisk ångest hur jag skall lösa lån A med lån B, skammen är borta och jag klarar mig gott. Pengar kvar när lönen kommer. Om jag hade vetat hur trevliga människor som jobbar på KF och hur allt blev så ångrar jag endast att jag inte släppte tidigare. Förutom att ta dumma/dåliga lån så är det det enda jag känner jag kunde gjort annorlunda.

För mig har det viktigaste varit att vara öppen och ärlig till hundra procent till Kronofogden och i kontakten med mina handläggare. Inget trix o fix för att få behålla några kronor extra utan helt transparent.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Eftersom jag släppte allt så sket jag i anmärkningar, UC och annat. Helt ointressant för mig då jag var beredd att leva med utmätning resten av livet. Jag var öppen mot de i min omgivning jag ansåg skulle behöva veta, just av den orsaken du frågar om, att slippa dölja och dra vita lögner om varför jag inte kunde följa med på lunch, bio eller vad det nu kunde vara.
Jag fick skuldsanering för fyra år sen. Jag har tolv betalningar kvar, klar april 2022.

Jag är ensamstående, inga barn så för mig har existensminimum fungerat hur bra som helst. Ingen ekonomisk ångest hur jag skall lösa lån A med lån B, skammen är borta och jag klarar mig gott. Pengar kvar när lönen kommer. Om jag hade vetat hur trevliga människor som jobbar på KF och hur allt blev så ångrar jag endast att jag inte släppte tidigare. Förutom att ta dumma/dåliga lån så är det det enda jag känner jag kunde gjort annorlunda.

För mig har det viktigaste varit att vara öppen och ärlig till hundra procent till Kronofogden och i kontakten med mina handläggare. Inget trix o fix för att få behålla några kronor extra utan helt transparent.
Härligt att höra och grattis till att saneringen nästan är klar! Fick du avslag nån gång på saneringn el gick det på första försöket å hur mkt skulder hade du? (måste inte svara) Tänker på om ditt sätt att strunta i å svara på alla påminnelser osv är det korrekta sättet att göra, i ditt fall verkar det ju som rätta vägen. Tycker man skukle kunna starta utmötningen fortare in man samarbetar och anmäler sej själv lixom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp